poniedziałek, 23 maja 2016

Ubóstwo ubogaca

Dzisiejsza ewangelia Mk 10:17-27 "Należy wszystko porzucić, aby iść za Jezusem."

"<<Nauczycielu dobry, co mam czynić, aby osiągnąć życie wieczne?>> (...)  <<Idź, sprzedaj wszystko, co masz i rozdaj ubogim, a będziesz miał skarb w niebie. Potem przyjdź i chodź za Mną.>> Lecz on spochmurniał na te słowa i odszedł zasmucony, miał bowiem wiele posiadłości."


Miał wszystko czego zapragnął na ziemi, lecz w momencie, gdy okazało się, że życie wieczne jest warte wszystko to, co posiadał, zrezygnował i odszedł zasmucony. Jak wielu ludzi ma z tym problem. Stawiają wszystko co materialne przed Bogiem i zakrywają sobie Jego oblicze. Nie powiem, że i mi się nie zdarza tak robić. No może zdarzało. Chociaż pewnie jeszcze nie raz się zdarzy, nie daj Boże. Z dnia na dzień coraz głębiej staram się poznawać Najwyższego. Jak tylko mam czas, właśnie, trochę dziwnie to brzmi, bo przecież to Bóg ma być na pierwszym miejscu. No ale, jak tylko mam czas, staram się iść na mszę świętą, by móc przyjąć ciało Chrystusa. Codziennie też, zazwyczaj przed snem tworzę własne modlitwy, szczególnie dziękczynne za to wszystko co mam. Dziękuję Bogu za rodzinę, ludzi, którzy mnie otaczają, dziękuję za wiarę, którą zostałam obdarzona i za to jakim człowiekiem jestem ja. Żeby nie było, że to moja jedyna modlitwa. Codziennie też staram się nie zapominać o chociażby jednej części różańca, co udaje mi się od niedawna. Chyba dojrzewam. To raczej najwyższy czas. 😂 Wracając do tytułu.. Ubóstwem ubogacać. Co ja przez to rozumiem. Albo, co wydaje mi się, że przez to rozumiem. Sądzę, że jedynym bogactwem, którego możemy mieć niezliczoną ilość, jest serce pełne miłości. I w sumie najcześciej to właśnie ludzie, którzy mają najmniej i potrafią się tym dzielić, mają serce pełne najszczerszej miłości. Tak jak ta wdowa, która oddała wszystko co miała. Właśnie ona mogłaby być dobrym przykładem do dzisiejszego tematu. 

Tak natomiast zrozumiałam dzisiejsze kazanie.  "Pokochaj Chrystusa całym swoim sercem i postaw Go w swoim życiu na pierwszym miejscu. Nic lepszego dla swojego zbawienia nie możesz zrobić. Bo, gdy On będzie pierwszy, wszystko inne będzie układało się w prawidłowej kolejności."



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz