wtorek, 12 kwietnia 2016

Słowa RANIĄ!!

Nie mam pojęcia ile można wałkować jeden temat. Mnóstwo osób to poruszało, a miliardy ludzi to poczuło na własnej skórze. Przecież nikt nie chce być źle traktowany, nieprawda? Mówi się, traktuj innych tak, jakbyś chciał być przez nich traktowany. Czyż nie piszę prawdy? Ile razy Cię ktoś skrzywdził? Z pewnością nie raz. Ale czy pomyślałeś kiedyś ile razy Ty sprawiłeś, że ktoś przez Ciebie płakał? Ja się nad tym zastanawiałam i cały czas mam nadzieję, że mniej niż pięć osób, że pomyliłam się w obliczeniach. Niby pięć to mało, ale dla mnie to za dużo. Czuję się z tym źle. Ktoś mógłby powiedzieć, oj nie przesadzaj, byłaś mała i nie wiedziałaś, nie miałaś tyle rozumu co teraz. Niby tak, ale rodzice od małego wpajali mi, żebym nigdy nikogo nie raniła, a jednak zrobiłam inaczej. Potem w gimnazjum to złe zachowanie się na mnie odbiło i w końcu poczułam jak czuły się te osoby. Sponiewierane, zmieszane z błotem, oby tylko z tym, a nie z czymś więcej. Ja wiem, że czułam się jak śmieć, jak bezwartościowa rzecz, którą można wyrzucić i na zawsze o niej zapomnieć twierdząc, że była byle jaka, gówniana, do niczego
Dodatkowo powinnismy spojrzeć na inny aspekt naszego ubliżania innym osobom. Czy osoba, która została przez nas zraniona miała kogoś, w kogo ramionach mogłaby się wypłakać? Czy miała kogoś, kto cały czas motywował ją, komplementował, sprawiał, że czuła się potrzebna i wartościowa? Ja miałam. To pomogło mi odbić się od dna. Jednak będąc szczera, nie mam pojęcia czy osoby, które zraniłam miały kogoś takiego. Mam nadzieję, że tak. Teraz wiem, jak bardzo jest to potrzebne. Jednak nawet posiadając kogoś, kto sprawia, że czujemy się lepiej, nie do końca nam to pomaga w całkowitym pozbieraniu swoich wszystkich części, żeby znowu być tym samym człowiekiem. Ten stan osiągnęłam dopiero w całkowitym oddaniu się Bogu. On potrafi ukoić ból jak nikt inny, On potrafi skleić wszystko, co rozpadło się w nas, nasze serce, naszą duszę. Jest najlepszym Lekarzem. Nieomylnym Lekarzem, który zawsze wie jaka jest diagnoza i co było jej przyczyną. Jego wybaczenie jest nieskończenie razy ważniejsze niż jakieś puste słowo rzucone na odwal się. Ludzie nie lubią pomagać, bo lubią wiedzieć, że ktoś czuje się gorzej niż oni. Karmią się cudzym nieszczęściem. A ja nauczyłam się, że nie powinnismy działać zasadą oko za oko, ząb za ząb. Powinniśmy nadstawiać drugi policzek i modlić się za tych, co nam źle życzą. Przebaczać i błogosławić
Czasem jeden uśmiech może być lepszy niż tysiąc słów, a obecność, nawet mimo milczenia, może zdziałać cuda. 

W Biblii są odpowiedzi na każdy problem, na każde pytanie. Dlatego, gdy Ci smutno przeczytaj fragment z ewangelii wg. św. Jana 14:16 "Ja będę prosił Ojca, a On ześle wam innego Pocieszyciela, żeby był z wami na zawsze." A kiedy ktoś Cię zrani zajrzyj do ewangelii wg. św. Łukasza 6:37 "I nie sądźcie też innych, to sami nie będziecie sądzeni; nie potępiajcie, to i wy nie będziecie potępieni. Przebaczajcie innym, to i wam będzie przebaczone." 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz